USD/TRY38.42 ▼
EUR/TRY41.15 ▲
Gram Altın3.842 TL ▲
BIST 1009.845 ▲
Bitcoin$84.250 ▼
Ethereum$3.120 ▲
Petrol$62.30 ▼
SON DAKİKA
Haber Kaydır — Türkiye ve dünyadan anlık haberler • Son dakika gelişmeleri • Gündem, magazin ve spor • Haber Kaydır — Türkiye ve dünyadan anlık haberler • Son dakika gelişmeleri • Gündem, magazin ve spor •
Son Dakika 57 gün önce

Samandağ'a 'yeni beton santrali' kurulmasına tepki: 'Tarım alanlarımız, su kaynaklarımız yok olacak'

Kaynak: Cumhuriyet Son Dakika Orijinal Haber ›
Samandağ ilçesine bağlı Uzunbağ ve Mızraklı Mahalleleri arasında kurulması planlanan beton santralinin tarım, hayvancılık ve

Samandağ ilçesine bağlı Uzunbağ ve Mızraklı Mahalleleri arasında kurulması planlanan beton santralinin tarım, hayvancılık ve su kaynaklarına zarar vereceğini dile getiren yurttaşlar “yaşam alanlarımızda zehir solumak istemiyoruz” çağrısıyla eylem yaptı.

Uzunbağ Mahallesi'nde bir araya gelen bölge halkı adına açıklamayı Samandağ Belediyesi Meclisi Üyesi Ferit Diker yaptı.

Ferit Diker, beton santrallerinin kanun ve mevzuatta gayrisıhhi işletmeler grubunda sınıflandırıldığını ve yerleşim alanlarına, eğitim kurumlarına, tarım, hayvancılık ve sulak alanlara yakın kurulmasının yasak olduğunu belirtti.

Beton santralinden yayılan ve havada asılı kalabilen ince partikül maddelerin doğrudan ciğerlerin en uç noktasına kadar ulaştığını, bunun da solunum yolları ve ciğer hastalıkları ile kanser gibi ciddi sağlık sorunlarına neden olduğunu anlatan Diker, mevzuata aykırı yerlerde kurulan beton santrallerinin tarım toprağına, tarım ürünlerine, hayvancılığa, arıcılığa ve hem yer altı hem de yer üstü sularına zarar vereceği için tarım, hayvancılık ve doğa katili "canavarlar" olduğunu dile getirdi.

Beton ihtiyacı için santrallerin kanun, yönetmelik ve mevzuata uygun yerlerde kurulması gerektiğini kaydeden Diker, başta endemik Samandağ biberi, narenciye, maydanoz, süt ve süt ürünleri olmak üzere sebze, meyve, seracılık, fidecilik ve fidancılık ile hayvancılık ve arıcılık yapılan alanların korunması gerektiğini vurguladı.

Diker, yılda dört mevsim ürün alınabilen Asi Ovası'nda, ülkenin en verimli tarım topraklarında ve önemli gıda ambarlarında beton santrali istemediklerini yineledi.

Beton santralinden salınan toz tabakasının rüzgarla birlikte geniş bir alana yayılarak ağaçların ve bitkilerin yaprakları üzerine yapışacağını, bu durumun bitkilerin fotosentez yapmasını engelleyerek gelişememelerine, ürün verememelerine ve kurumalarına yol açacağını anlatan Diker, aynı zamanda arıcılığın yok olacağını ve zehirli tozlar nedeniyle hayvancılık yapılamaz hale gelerek süt ve süt ürünlerinin tüketilmesinin imkansızlaşacağını vurguladı.

🔴

Son dakikayı kaçırma!

Haberin tamamlayıcısı: Telegram kanalımızdan anlık bildirim, sosyal medyadan gün boyu özetler.

Paylaş: WhatsApp X

İlgili Haberler

Paribu iştiraki CoinMENA, fiat altyapısını Standard Chartered ile güçlendiriyor
Son Dakika

Paribu iştiraki CoinMENA, fiat altyapısını Standard Chartered ile güçlendiriyor

4 saat önce

İspanya’da yargı krizi: Başbakan’ın eşini soruşturan hakime disiplin süreci
Son Dakika

İspanya’da yargı krizi: Başbakan’ın eşini soruşturan hakime disiplin süreci

4 saat önce

Musk’ın X’i yine tartışma konusu: 'Göçmen karşıtı şiddet çağrıları büyüdü'
Son Dakika

Musk’ın X’i yine tartışma konusu: 'Göçmen karşıtı şiddet çağrıları büyüdü'

4 saat önce