SGK borç yapılandırmasında yeni dönem: Taksit süresi 72 aya çıkarıldı
SGK tarafından yayımlanan genelgeye göre, 2026 yılı Haziran ayı ve önceki dönemlere ait prim borçları ile 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tebliğ edilerek kesinleşen idari para cezaları yapılandırma kapsamına alınacak.
Yeni düzenleme kapsamında azami tecil, yani taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Böylece borçlulara ödeme konusunda daha uzun vadeli bir imkan sağlandı.
Teminatsız tecil işlem limiti de 10 milyon TL olarak güncellendi. Toplam borcun 10 milyon TL'yi aşması durumunda ise yalnızca bu tutarı aşan kısmın yarısı kadar teminat talep edilecek.
Yapılandırmadan yararlanmak isteyen borçluların ilk taksit ödemesini en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar gerçekleştirmesi gerekiyor.
Bu tarihe kadar yapılacak başvurularda tecil faiz oranı yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacak.
Genelgede yer alan düzenlemeye göre, ilk taksitin ödenmesiyle birlikte haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak.
Ayrıca araçlar üzerindeki yakalama şerhlerinin kaldırılabilmesinin de önü açılacak. Düzenlemenin, prim ve ceza borcu bulunan işverenler ile Bağ-Kur sigortalılarına ödeme kolaylığı sağlaması hedefleniyor.
Son dakikayı kaçırma!
Haberin tamamlayıcısı: Telegram kanalımızdan anlık bildirim, sosyal medyadan gün boyu özetler.
